De start, het begin

19 mei 2016 - San Sebastián, Spanje

Hallo allemaal!

Mijn eerste drie etappes zitten erop en geloof me, het is loodzwaar.

Wat een ervaringen heb ik tot nu toe al gehad. Van het moeilijke afscheid van thuis tot aan de momenten van helemaal stuk gaan. De natuur is adembenemend en het is genieten. Mijn lichaam doet zeer, eten/drinken en onderdak vinden is elke dag een uitdaging. Tot nu toe heb ik mooie mensen mogen ontmoeten, van Duitsers, Denemarken, Engelse en Australische prachtig om verhalen te horen en dingen te delen. Op dit moment heb ik een loodzware tocht achter de rug met een dag lang regen. Wat een ellende het lijkt de Mudmasters wel maar dan klimmend en dalend. Eerste probleem moest ik al oplossen, het aantal kg van mijn rugzak drastisch verminderen! 16 à 17 kg op je rug is to much.

Bijzonder zijn de ontmoetingen met anderen. Ongepland, het gebeurd gewoon. Maar zeker het belangrijkste, wat dit binnen no time met je doet. Binnen een paar dagen weet je niet meer welke dag het is omdat het niet belangrijk is. Je leeft puur op je intuïtie, je gevoel. Dit moet jezelf ervaren, je kunt het niet lezen of leren. Je zintuigen staan op scherp, het lijkt alsof je alles beter hoort, beter ruikt. Ik schrijf mijn lief iedere dag een brief, zo ook mijn familie. Iedere dag schrijf ik mijn ervaringen en gevoelens in mijn dagboek.

1. Mark:
    Hoi ineke,
    Wat ben ik trots op je. De verhalen over wat je meemaakt zijn mooi. lijkt me mooi om anderen te ontmoeten en hun verhaal te horen en de reden waarom zij lopen.
    Zet Door je kan het.
    Liefs van ons.
  2. André:
    19 mei 2016
    Hoi Ineke, Dank je voor je reisverhalen. Als het even niet mee zit, bedenk dan dat je niet alleen reist. Velen reizen in gedachten met jou mee. Het ga je goed. André
  3. Corry Wouters:
    Hoi Ineke.
    Leuk om je zo te volgen, mooi om zo je ervaringen te lezen,
    Echte kanjer ben je.
  4. Wilma:
    19 mei 2016
    Hoi hoi liefje elke dag denk ik aan je hoe je het zou hebben vandaag of je lekker geslapen heb en gegeten. In gedachten ben ik bij je en reis ik mee. Liefs je vriendinnetje kus kus love you
    Wilma
  5. Albert:
    20 mei 2016
    Al direct de eerste paar dagen zulke mooie verhalen en ervaringen. Heel bijzonder. De kop is eraf dus. Een goed begin is het halve werk, dus je bent al op de helft :D
  6. Linda de Bruin:
    20 mei 2016
    Mooi verhaal Ineke! Je voelt nu je lichaam maar er gebeurt vanalles met je geest! En je lichaam gaat wel wennen aan deze inspanning! Geniet Ineke en ik wens je mooi weer. Liefs, X Linda
  7. Rowena Hertogh:
    20 mei 2016
    Eerste keuze al moeten maken: ben benieuwd wat je gedumpt hebt uit je rugzak! Wens je veel zonnestralen en niet nog meer regen toe!
  8. Willemijn:
    Lieve Ineke,
    Wat een kanjer ben je! Stiekem wil iedereen met je ruilen, maar wij zijn niet zo stoer! Geniet, leef en weet dat we aan je denken!
    Liefs Willemijn
  9. Marjan:
    20 mei 2016
    Ik zat al in spanning je 1e verhaal af te wachten....! Fijn om te horen dat je de eerste dagen goed doorstaan hebt. Super stoer! Luxe, tijd en geld zijn niet belangrijk meer, alleen jij, je reis en de 'bare necessities'. Veel succes, zet 'm op!
  10. Nel:
    20 mei 2016
    Goedenavond alles goed met je.
    ging het beter met je?
    Hier als oké groetjes van ons.
  11. Jan:
    22 mei 2016
    Heb paar dagen verlof gehad maar kon niet langer wachten en thuis ingelogdof je al wat geschreven had. Je hebt een heftige start gemaakt en volop de diepte ingedoken met de ervaringen. Ondertussen ben je weer vele km dichter bij je doel en ervaringen rijker.
    Sterkte meis, en zoals andere al gezegd hebben: je loopt in gedachte en in praktijk niet alleen. De ontmoetingen zijn naast de natuur de mooie dingen. Groeten Jan F
  12. Gabriel:
    22 mei 2016
    Hey Topper. De kop is eraf, nu de kilo's eruit en buffelen/genieten! Ben trots op je. En inderdaad, dit is de ultieme Mudmasters training :-)