In mensaje de mi parte....

23 mei 2016 - San Sebastián, Spanje

Hi evertbody,

Vandaag aan mijn tweede week en heb net de 7e etappe afgerond. Ben aangekomen in Bilbao, een mooie stad. Moest er enkel 400 meter voor stijgen dus het was weer een redelijke inspanning. Waar ik de ene dag in de bergen en heuvels loop, was het vandaag klimmen en lopen op asfalt. De vliegtuigen vliegen laag, dalend naar de luchthaven. Inmiddels heb ik een Camino family gecreëerd. We lopen al een par dagen met ons vieren, twee Duitsers en een Deen. Schitterend hoe we communiceren onder elkaar, maar ook zorgen voor elkaar. Soms is het lastig een alberque te vinden dus samen is dat prettiger. Overdag lopen we alleen maar in de village wachten we op elkaar. Ik merk dat mijn lichaam begint te wennen aan de dagelijkse workouts. Heb alleen last van mijn rug en mijn benen voelen hard en getraind aan. Zie er straks niet uit in mijn jurkje maar dat is voor latere zorg.  Prachtig is de natuur, de vergezichten maar ook vooral e stilte en het horen zingen van de vogels. Op de achtergrond hoor je soms klokken luiden van een dorpje en de bellen van de koeien. Gisteren heb ik een rustdag gehad, dat betekent hier dat he wat minder kilometers loopt. Ik ben naar het museum geweest in Gernika. Indrukwekkend, de bombardementen die de Duitsers in het verleden hebben gedaan hebben diepe sporen achtergelaten. Ook de vele slachtoffers van de ETA. Deze indrukken lieten mij de rest van de dag niet meer lis en de woorden van Ghandi bleven hangen in mijn hoofd. ' no hay caminos para la paz, la paz es el camino'  oftewel there is no way to peace- peace is THE way' . Ik mus thuis wel erg, denk voortdurend aan hun en mis hun. Ik viel mij tegelijk rijk en voel dat we daar veel te vaak snel aan voorbij gaan. Ik hou van Rich en mijn kinderen, mijn lieve familie en vrienden. Maar ben dankbaar dat ik deze Camino kan lopen, tot nu toe is het de meest geweldige experience ever!

1. Ria hegen:
    23 mei 2016
    Wat fijn dat je deze onderneming zo intens beleeft het Zal je leven zeker verijken veel succes je gaat het zeker halen
  2. 23 mei 2016
    Gelukkig dat het steeds wat beter gaat.
    Leuk zo met elkaar, voor straks lekker eten en douche. Wij gaan ook zo eten.
    Dikke kus van ons.
  3. Mark:
    23 mei 2016
    Weer een mooi reis verslag. Lees het met veel plezier.
  4. Jacobien:
    23 mei 2016
    Wat fijn om te lezen dat het goed gaat op de rugpijn na dan. Maar je sjouwt ook iedere dag genoeg kilo mee he! Dus ook niet gek dat je er last van hebt. En leuk dat je mensen ontmoet hebt die dezelfde tocht maken met hun eigen rede. Fijn dat we weer iets van je gehoord te hebben. Hou je taai en je kan het
  5. Bob Palfenier:
    23 mei 2016
    Doet me goed te lezen dat je aan de dagelijkse inspanning begint te wennen, dat geeft moed voor de komende etappes toch.
    Ik lees heel graag je verslagen, bewonder je moed en doorzettingsvermogen. Gun je vooral dat je hier heel goed gaat uitkomen, je kunt het!
  6. Jet van Dijke:
    Wauw, wat een ervaring! Bewonder je kracht dit alleen te doen! Liefs Jet
  7. Joyce:
    23 mei 2016
    Blij te lezen dat het je goed gaat.
    Mooi, dat je geniet en ik wens je nog veel succes! Ik gun het je van harte.

Hartelijke groet,
    Joyce
  8. Benjamin:
    Hoi Ineke,
    Leuk om jouw reisverhalen te lezen!
    Fijn dat je nu samen met een aantal andere mensen mee kunt lopen. Goede reis en veel succes de komende tijd.

Groeten Benjamin, Caroline en Boris
  9. Anja steketee:
    23 mei 2016
    Wat een onuitsprekelijke tocht die jij dapper maakt. Soms kun je niet onder woorden brengen wat je ervaart, het zal je leven verrijken !!! Ben trots op je IEN .leef elke dag mee!!!!
  10. Wilma van Leeuwen:
    23 mei 2016
    Indrukwekkend om te lezen jouw verslag! Ik bewonder je doorzettingsvermogen en raak ontroert door je openhartige verhaal. Bijzonder om te lezen. Ik wens je een fantastische tocht met mooie inzichten en ontmoetingen in goede gezondheid! Liefs Wilma
  11. Peter:
    24 mei 2016
    Met jouw verhalen ben ik ook weer onderweg. Bedankt! Goeie reis verder.
  12. Jeroen:
    24 mei 2016
    Wat een mooie momenten heb je al mee mogen maken en wat bijzondere ontmoetingen heb je al gehad. Wat fijn om te lezen dat het goed met je gaat, ondanks de regen, de zware rugzak en het vele klimmen. Je bent een topper, zo knap dat je dit doet. Ik ben benieuwd naar de komende verhalen. Zet m op!
  13. Rob:
    25 mei 2016
    Hallo Ineke,
    Blij te horen dat het goed gaat met jou en alles verloopt volgens jou planning. Het is een zware opgave maar daar en tegen kun je grenzeloos genieten van de natuur dat niet voor iedereen is weg gelegd. Mooie foto’s. je straalt heel veel tevredenheid uit!
    Succes!
    Rob
  14. John:
    26 mei 2016
    Ha Ineke,
    Goed om te horen dat het goed met je gaat en veel plezier beleef aan deze uitdaging.
    Fijn dat je veel "nieuwe" mensen ontmoet en ervaringen met elkaar kan uitwisselen.
    Nog veel wandelplezier toegewenst en tot horens....
  15. Ditty Oppelaar:
    26 mei 2016
    Hoi lieverd,wat goed van je. Ga lekker genieten van wat je ziet. Ik denk veel aan je en zet hem op he. Dikke kus en gr van ons. Mon en Ditty