Naam:
Foto’s:
469
Video’s:

Over mij

Al lang koesterde ik de wens om ooit De Camino te lopen. Bepakt en bezakt, met een volledige focus op mezelf, de mooie natuur en primaire levensbehoeften om te gaan ontdekken wat dit met mij doet.
Los van alle verplichtingen en 1 worden en zijn met mijn gedachten, hoe zou dit zijn? Zou mij dit als persoon gaan veranderen en zou dit gaan leiden tot andere keuzes en prioriteiten in het leven, waar maak ik mij wel of niet druk om? Allemaal vragen waar ik vast het antwoord op ga vinden.

Maar naast deze ontdekking en challenge met mezelf heeft De Camino nog een belangrijke reden. Mijn innerlijke motivatie is om deze tocht een eretocht te laten zijn. Eer voor de mensen die mijn lief waren en die ik heb verloren.

Mijn grote 'dikke' broer, die zo open en soms zo onverschillig lijkend in het leven stond. Waar ik vaak om moest lachen om zijn onnozelheid en kattenkwaad. Maar ook voor mijn lieve enige zusje, eigenlijke als jongste een beetje verwend en die echt niet eerder ging slapen voordat ik op onze kamer was. Op 1 dag was dat er niet meer. Zoiets heet Het Ongeluk.

Maar ook voor mijn lieve opa, die ik zeer respecteerde om zijn wijsheid en rust. Voor iedere situatie had hij wel een spreuk van Salamon of een gezegde paraat. Moet stiekem lachen in mezelf als ik mij nu hoor zeggen tegen mijn kinderen: 'Het leven is net een pijpkaneel, ieder zuigt en krijgt zijn deel".

Ook ga ik eer bewijzen aan onze lieve vriend die twee jaar geleden plotseling is gestorven aan hartfalen. Midden in het leven, vol plannen en nog zoveel vriendschap te geven. Ook zijn dood bepaalde ons bij de kwetsbaarheid en het feit dat we moeten genieten van het leven en van elkaar.

Naast deze verliezen loop ik deze tocht ook vooral om het leven te eren. Mijn mannetje, mijn kinderen, mijn lieve pa en ma, familie en vrienden. Zij gaan mij support geven tijdens de tocht, als ik afzie, of als ik af wil haken. Zij zullen mij motiveren en kracht geven om de twee kaarsen te kunnen branden in de Kathedraal van Santiago de Compostela.
Twee kaarsen die het leven en de dood, de verliezen van het verleden, symboliseren.

Ik hoop, als alles goed verloopt, door te trekken naar het eind van de wereld: Finisterra. Ik eindig de route met de wandeling naar de vuurtoren waar ik de zon kan zien ondergaan in de zee.

Mijn eindstation is Amsterdam Schiphol waar, ik alles wat mijn lief is weer terug hoop te zien. Ik zal vast vaak aan dit moment gaan denken en verlangen. Mijn hoofd leeg, vol mooie ervaringen en herinneringen en wellicht een andere mindset.....

Over mijn reis

Reis je met mij mee? leuk!

Op 16 mei aanstaande begin ik met mijn wandeltocht naar Santiago.

Vorig jaar, op een gewone werkdag,  besloot ik om de pelgrimstoht gewoon te gaan doen en serieus werk hiervan te maken. De allerbelangrijkste stap was de steun en 'goedkeuring' te krijgen van mijn mannetje. Ik draag immers mijn verantwoordelijkheden en verplichtingen voor twee maanden over aan hem.Liefst zouden we samen gaan maar dat gaat op dit moment niet,  misschien later als de kids uit huis zijn?!

Afgelopen maanden heb ik beetje bij beetje alle spulletjes voor De Camino aangeschaft en heb ik al vele uren training in mijn beentjes. 16 mei komt steeds dichterbij en wil jullie meenemen in de laatste periode van de voorbereiding...

Bezochte landen

Ik heb 11 landen (5%) bezocht:

België, Duitsland, Egypte, Frankrijk, Italië, Luxemburg, Monaco, Nederland, Roemenië, Spanje, Zwitserland.