Caminoweek 3

6 juni 2016 - Villaviciosa, Spanje

Hallo allemaal,

Deze week stond in het teken van emotie, back to my feelings, eren & herdenken, van dippen, pijn en nadenken. Ik heb de eenzaamheid gevoeld maar de dagelijkse Caminogiften maakten dit weer goed. De bemoedigende aai over mijn arm van een ober omdat ik huilde, de mensen met hun eigen verhaal en die mij inspireerden. De prachtige natuur en de schoonheid hiervan, de rust is een ongelofelijk iets. Het strand, de zee, de mooiste koeien waar je letterlijk tussen loopt, amazing!

Caminoles: de Camino geeft je alleen wat je nodig hebt en niet wat je graag wilt of wenst, zijn de woorden van mijn lieve Caminofriend. Aan deze woorden denk ik vaak en absoluut waar. Geen luxe maar just what you need: onverwachte ontmoetingen inspirerende momenten en terecht komen op de meest mooie plaatsen of terecht konen in een goede herberg op het juiste moment.

Meest waardevolle heb ik gevonden, een plek en ruimte om mijn lieve broer en zus te eren. Een plaats aan het strand met een rots. Ik schreef hun banen in het zand en de zee spoelde deze na enkele minuten weer weg. Symbolisch, wat geweest is komt nooit meer terug maar dit moment op deze plaats was belangrijk voor mij en blijft in mijn herinnering.

Naar ook de regen en het vochtige weer waten van de partij. Soms leek het of ik in de jungle wandelde en het leek alsof je in de heuvels tussen de wolken liep. De kustlijn met zulk weer is ook bijzonder om te zien. Grijs, grauw en ruw - prachtig.

Ik ontmoet mooie mensen en trek er een paar dagen mee op. Hun verhalen inspireerden mij, brachten mij verder in mijn proces. Al die wijsheden van die mensen, van leerkrachten, directeuren, Navy seals noem maar op. De Camino lijkt op een opleiding voor het leven. De beste investering ever. Het geeft je levenslessen, the mist experience for live, mijn mooiste herinneringen.

Je leer te waarderen hoe rijk je bent met wat je lief hebt, het meest belangrijke in het leven. Het simpele, eenvoudige. Geen geld, rijkdom of status maar liefde en geluk.

Inmiddels ben ik over de helft, morgen kom ik aan in de stad Gijon. Mijn vlucht is al door mijn lief ongeboekt, op 1 juli vlieg ik back to Amsterdam

1. Perry:
    6 juni 2016
    Hoi Ineke,
    wat een mooie, inspirerende en wijze blog !
    Hier komen heden, verleden en toekomst samen....

Groet,
    Perry
  2. Ria hegen:
    6 juni 2016
    Hoi Inekeschippers.reislogger.nl je bent goed opweg. Denk nog vaak aan deze ervaring het zal je helpen in je verdere leven. Veel succes met de tweede helft je gaat het vast halen. Gr.ria.
  3. Mark:
    7 juni 2016
    Weer een mooi verhaal Ineke. We kunnen helaas niet aanwezig zijn op Schiphol op 1 juli. Zijn dan nog in Frankrijk. Maar spreken daarna snel af om je verhalen te horen. Ga ik lekker voor je koken.
  4. Desireé:
    7 juni 2016
    Lieve Ineke... wat een inspirerende woorden gekleurd door je gevoel...
    Mooi zo recht uit het hart...#niets zal meer hetzelfde zijn #kracht #nederig #opties #toekomst
  5. Jan:
    8 juni 2016
    Mooi hoe je je ervaring verteld. De pijn die je ervaart zowel lichaamlijk als geestelijk. Hoe je 1 van je hoofddolen of Het hoofddoel hebt kunnen vinden en verwezelijke door de ereplaats en ceremonie voor je broer en zus.
    Daarna leest ik weer de Ineke van contacten leggen en daarvan de positieve zaken oppakken en meenemen. Maar de grootse mooie ervaring is wat er met je aan de zee gebeurd is Sterkte en groeten Jan F
  6. John:
    9 juni 2016
    Ha Ineke,
    In de rust die je ondervindt tijdens jouw tocht ook heftige momenten. Lijkt tegenstrijdig he maar dat zijn zoals je zegt de "Caminolessen", waar draait het in het leven om? Nog heel veel wandelplezier toegewenst en sterkte met de verwerking van al deze ervaringen.
    Lieve groeten,
    John