Nog 26 dagen.....

19 april 2016 - Tholen, Nederland

Het aftellen is nu echt begonnen. Wat een drukte in mijn hoofd. Niet zozeer over de Camino en de voorbereidingen, dat zit wel snor maar al het geregel op mijn werk en thuis.

Kennen jullie het fenomeen 'grote schoonmaak'? Vast nog wel van onze ouders of grootouders. Ieder voorjaar werden alle kasten en inhoud schoongemaakt. Van het luchten van de bedden tot het schrobben van de vloerbedekking. Ze waren niet goed snik dacht ik vroeger bij mezelf. En wat gaf dat een hoop gestress!

Maar toch had dit gekke fenomeen een goede functie. Opruimen en schoonmaken werkt positief. Als alles weer lekker fris en  geordend is dan geeft dit een gevoel van rust. Je hebt weer overzicht en doet gelijk afstand van dingen die geen waarde of functie meer hebben.

De afgelopen weken heb ik ook zo'n gevoel. Alleen dan dubbel, grote schoonmaak thuis en op mijn werk. Maar het einde is in zicht. Nog een weekje vol met afstemmingsoverleggen en de daadwerkelijke overdrachten vangen aan. WAUW! Wat ben ik mijn collega's dankbaar dat dit kan en dat zij samen met mij deze challenge aangaan.

Maar ook thuis. Het besef dat ik toch echt twee maanden er niet ben dringt inmiddels door. De tuin is al gereed gemaakt, de onkruidbestrijding zit al op de stoep en heb het verzoek om een instructie voor de wasbeurtjes al gekregen. Komt vast goed, ik heb er alle vertrouwen in.

Ik denk dan bij mezelf hoe gelukkig je eigenlijk zomaar kan zijn....

1. Anja steketee:
    20 april 2016
    Wat zal het mooi zijn als de dag aanbreekt dat je alles in volste vertrouwen achter je kan laten .
    Iedereen die jou kent, en jou bedoeling hier van weet , leeft met jou mee .
    Nog even dagen tellen Lieverd xxxx
  2. Ditty Oppelaar:
    30 april 2016
    Ja dat gevoel ken ik wel. Maar het is nu eenmaal zo " lente kriebbels"Veel sterkte met alles. Liefs Ditty