27 juni 2016, Camino Finisterre

28 juni 2016 - Fisterra, Spanje

De tocht naar Finisterre is bijna 90 km en iedereen wil zo snel mogelijk het mooie strand van Finisterre bereiken. De Camino Finisterre heb ik in vier etappes gelopen. De omgeving was prachtig maar ik merkte dat je ook een beetje verzadigd raakt van de mooie natuur. De heuvels en dorpjes raakte ik beu en ik verlangde ernaar om de zee weer te zien.

De etappes waren loodzwaar en we leek geen einde aan te komen. Mijn lichaam sputterde steeds meer tegen en mijn heimwee baar huis steeds groter. Ik kreeg geen hap eten naar binnen terwijl de dagelijkse inspanning toch echt om energiebronnen vroeg. Ook was ik de herbergen zat, de pelgrims, het geen privacy meer hebben, het eten en niet te vergeten het ongelofelijke lawaai wat de Spanjaarden maken in hun communicatie met elkaar. Ik miste mijn thuis, mijn geliefden en eigen kikkerlandje.

Mijn 45e verjaardag heb ik niet gevierd. Het voelde vreemd aan maar probeerde om just in the Camino flow te blijven. Maar de Camino zorgde ervoor dat ik toch koffie en een Santiago cake tijdens een etappe van mijn Camino dagvriendin Els kreeg. Super lief. Tijdens het lopen bedacht ik mij om mezelf een hotel cadeau te doen. Ik sliep in een top hostel met een heerlijk bed en een onvergetelijk lekker bad!

De volgende dag liep ik de allerlaatste etappe - Finisterre. De blik op de beach, de aankomst en het voelen van het zand aan je blote voeten is overweldigend.

Dezelfde avond liep ik naar Cap Finisterre en maakte een foto van de Caminopaal 0,00 km. Een ongelofelijk trots maakte meester van mij. Ik zag het kruis waar veel mensen het bekende ritueel uitvieren, het verbranden van hun kleding.

Het was prachtig, helder weer en de zonsondergang was fabelachtig mooi. Prachtig om te zien dat de zon langzaam wegzakt in de zee. Ik deed een wens en het was voor mij de mooiste afsluiting die ik mij kon wensen.

Ik verblijf nog een paar dagen om uit te rusten on the beach van Finisterre en vrijdag vlieg ik terug naar huis.

Iedereen super bedankt voor de leuke en mooie berichtjes. Het was erg leuk en bemoedigend om deze tijdens de trip te lezen. Ik hoop dat jullie ook Herben genoten van mijn verhalen en een beetje hebben mee kunnen reizen en beleven.

1. Nel:
    28 juni 2016
    Dat was het zeker,om steeds je mooie verhalen te lezen je heb veel mee gemaakt leuke en verdrietige dingen.
    Geniet nu even van het strand en zee.
    Lieve groetjes van ons Xxx
  2. Jan:
    28 juni 2016
    Lieve Inneke, Ik berijp het neerslachtige gevoel dat je overkomt na zoveel inspanning en spanning dan de ontlading van ik heb het gehaald en vervolgens weer terug gaan in een ritme dat je al afgesloten hebt. Toch mooi dat je toch nog iets mete je verjaardag gedaan hebt. Vervolgens toch weer het positieve, de Ineke, terug als de 0.00km paal er is.
    Hoe voelt het Eva gevoel als je kleren verbrand zijn. :) Groeten Jan F . Jammer dat ik nog weken moet wachten om je te kunnen spreken. Pertige vakantie met je geliefde.
  3. Mark:
    Lieve Inneke,
    Je bent een topper. Kan me voorstellen dat je naar huis wil en het zat ben. Nu nog lekker genieten van het strand en dan naar huis. Wij kunnen er helaas niet bij zijn op Schiphol om je te onthalen, zitten dan nog in Zuid Frankrijk. Maar spreken snel af als we thuis zijn. Xxx
  4. Anja steketee:
    28 juni 2016
    Lieve Ineke ,wat een bewondering heb ik voor jou dat je dit echt hebt gedaan .
    Wat zal het een heerlijk gevoel zijn om weer naar huis te mogen gaan . Hoop je snel te spreken ,veilige reis naar huis toegewenst.
  5. John:
    29 juni 2016
    Hallo Ineke,
    Gefeliciteerd met het volbrengen van je missie. Het zit erop! Nu even ontladen en dan heerlijk genieten van de vakantie.... Voor straks een goede terugreis toegewenst.
    hartelijke groeten, John
  6. Saskia:
    29 juni 2016
    Van harte gefeliciteerd met het volbrengen van je tocht. Wow! Succes met de terugreis vrijdag en daarna lekker genieten van de vakantie met je gezin. Tot 15 augustus :-).

Groet,
    Saskia van den Heykant
  7. Ditty Oppelaar:
    30 juni 2016
    Hoi lieverd,gefeliciteerd met het behalen van je doel. Geniet nog even van alles om je heen. Vooral het niets doen kan je rust geven. Een goede terug reis en ik spreek je snel. Dikke knuffel en dikke kus xxxx Dityy